Monumentencommissie

De commissie adviseert het college over monumenten, cultuurhistorische waarden van de stad en de landelijke omgeving in brede zin. De commissie brengt ook advies uit omtrent verbouwingen en restauraties van beschermde monumenten. Ze adviseert ook over nieuwbouwprojecten en grotere bouwaanvragen binnen het beschermde stadsgezicht.

Samenstelling monumentencommissie

De commissie bestaat uit de voorzitter, een architectuur-historicus en de rayonarchitect via het Gelders Genootschap, verder een bouwhistoricus, een archeologe, een landschapsdeskundige, twee burgerleden en een restauratiearchitect (niet op de foto).

Vergaderingen

De openbare vergaderingen van de Monumentencommissie zijn in het stadskantoor, Ridderstraat 250, Culemborg. De vergaderingen zijn in de regel op maandag van 14.00 - 17.00 uur.

Vergadering commissie Ruimte & Erfgoed is op maandag van 14.00 - 17.00 uur.
Vergadering Mandaatcommissie is op maandag van 9.00 - 12.30 uur.

U kunt zich aanmelden als u aanwezig wilt zijn bij een vergadering. Dit kan via telefoonnummer 0345 477 700 of p.alofs@ODRivierenland.nl

Openingstijden

maandag 9.00 - 16.00 uur
dinsdag 9.00 - 19.00 uur
woensdag 9.00 - 16.00 uur
donderdag 9.00 - 16.00 uur
vrijdag 9.00 - 12.00 uur

Wij werken op afspraak

Bezoekadres

Ridderstraat 250 (ingang Oostersingel)
4101 BK Culemborg

Postadres

Postbus 136
4100 AC Culemborg

Informatiemagazine - voorzieningen en stratengids
 

Contact

Telefoon 0345 477 700
Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag van 9.00 - 16.00 uur
Vrijdag van 9.00 - 12.00 uur

E-mail info@culemborg.nl

Wij zijn bereikbaar via

© 2023 Gemeente Culemborg