Als uitvaartondernemer heeft u de mogelijkheid om online aangifte te doen van overlijden. Hiervoor heeft u eHerkenning nodig met tenminste betrouwbaarheidsniveau 2+.
Voor het doen van online aangifte heeft u de volgende gegevens nodig:
- De A-verklaring digitaal, zodat u deze kunt toevoegen
- Burgerservicenummer van de overledene
- Geboortedatum en achternaam van de overledene
Om online af te kunnen rekenen, maken wij gebruik van I-Deal.
Dezelfde dag nog ontvangt u via e-mail het uittreksel en het verlof tot begraven/cremeren. Het uittreksel ontvangt u ook per post.
Voor het einde van de maand is het nodig dat u de B-envelop en de A-verklaring inlevert bij de gemeente. Dit kunt u doen aan de balie, maar dit mag ook per post.
Om online aangifte te kunnen doen heeft u een E-herkenningsmiddel nodig met een minimaal betrouwbaarheidsniveau van 2+. Voor meer informatie over e-herkenning kunt u terecht op www.e-herkenning.nl.
Om een aangifte te kunnen doen is het nodig dat u bij ons bekend bent. Doet u voor de eerste keer aangifte van overlijden voor uw organisatie neem dan contact op met de gemeente. De volgende gegevens zijn dan nodig om ervoor te zorgen dat u online aangifte kunt doen:
- Kopie van uw ID-bewijs
- Uw burgerservicenummer
- Nummer van de Kamer van Koophandel met de juiste organisatienaam
- Uw e-mailadres en telefoonnummer.