Aangepaste dienstverlening gemeente

Update: 12 januari 2021

Aanpassingen

Onze dienstverlening blijft ook in deze tijden beschikbaar. Wel is er een aantal aanpassingen.

Bereikbaarheid

Wij blijven op werkdagen telefonisch bereikbaar tot 16.00 uur. Op vrijdag tot 12.00 uur. Ook kunt u ons blijven mailen. De wachttijd aan de telefoon en de beantwoording van uw mail duurt langer. Hiervoor vragen wij uw begrip. 

Openingstijden publieksbalie

  • Maandag     - 09.00 – 12.30 uur
  • Dinsdag       - 09.00 – 12.30 uur en 16.00 - 19.00 uur
  • Woensdag   - 09.00 – 12.30 uur
  • Donderdag  - 09.00 – 12.30 uur
  • Vrijdag         - 09.00 – 12.30 uur
  • de medewerkers in de hal werken achter glas. Ook is er 50 cm van de balie een visuele streep getrokken om afstand te houden tussen de medewerker en de bezoeker;
  • Let op! Aanvragen voor een nieuw rijbewijs of paspoort/ID-kaart nemen we alleen in behandeling als het document binnen een maand verlopen is.
  • voor het afhalen van uw rijbewijs, paspoort of ID-kaart moet u zelf naar het stadskantoor komen. Daar heeft u drie maanden de tijd voor. Heeft u nu klachten, kom dan als u beter bent;
  • Huwelijken tot nader bericht:
    - de premium huwelijken vinden in het stadhuis plaats met maximaal 30 personen (inclusief fotograaf, bode en trouwambtenaar) met 1,5 meter afstand en hygiëne maatregelen
    - de medium huwelijken vinden in het stadskantoor plaats met maximaal 6 personen (inclusief bruidspaar, getuigen) met 1,5 meter afstand en hygiëne maatregelen
    - De 1,5 meter afstand geldt ook voor een vrije locatie
    - Het  maximaal aantal personen is een verantwoordelijkheid voor het betreffende bruidspaar
  • en natuurlijk schudden we geen handen, houden 1,5 meter afstand en hoesten en niesen doen we in onze elleboog;

Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Verzet dan uw afspraak en kom als u beter bent. Heeft het spoed bel ons dan op tel. 0345 477 700. Samen kijken we dan hoe we u het beste kunnen helpen.

 

Inloopspreekuren vervallen

De dagelijkse reguliere inloopspreekuren van het sociaal domein vervallen. Heeft u een vraag over Wmo, Meedoen regeling, Schuldhulpverlening, werk en inkomen of bijzondere bijstand, bel ons dan via het algemene gemeentelijke nummer 0345 477 700. Als dit niet mogelijk is, dan kunt u een afspraak maken.

Sociaal wijkteam

Het Sociaal wijkteam houdt weer spreekuren. U kunt op afspraak langskomen, met maximaal 2 personen. Het wijkteam werkt in bloktijden:

  • De Salaamander, Heimanslaan 2
    Inloop: elke dinsdag, blok 1: 9.30-10.15, blok 2: 10.30-11.15 uur
  • BonVie, Admiraalvlinderlaan 1
    Inloop: elke donderdag, blok 1: 10.00-10.45, blok 2: 11.00-11.45 uur

Maak een afspraak via telefoon of e-mail.
Telefoon: telefoonnummer 088 001 77 55, maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 12.30 uur
E-mail: sociaalwijkteam@swtculemborg.nl

Formulierenbrigade

De Formulierenbrigade houdt voorlopig geen spreekuren. De Formulierenbrigade is bereikbaar via:

Schuldhulpverlening

In Culemborg helpen we graag mensen zo vroeg mogelijk bij (beginnende) schulden. De schuldhulpverleners van de gemeente Culemborg zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00-12.30 uur via telefoonnummer 0345 477 700 of via e-mail naar schuldhulp@culemborg.nl.

Geen huisbezoek bij onderzoeken Wmo en jeugdzorg

De medewerkers van Wmo en jeugdzorg behandelen aanvragen en klachten alleen nog telefonisch of digitaal. Zolang de landelijke maatregelen gelden zijn er geen huisbezoeken. Tenzij er een crisis is. Dan bekijken ze of een bezoek mogelijk is.
Belangrijk voor u is dat u gewoon uw aanmeldingen blijft doen. En bel ons bij vragen of twijfel. Het Wmo-loket is bereikbaar via telefoonnummer 0345 477 700.

Afval en groenonderhoud

Het inzamelen van het afval gaat volgens de normale planning en route door. U kunt uw afval nog steeds naar het afvalstation brengen.
De buitendienst blijft aan het werk, maar met verminderde inzet. Alleen de noodzakelijke werkzaamheden worden uitgevoerd. Denk aan:

  • reiniging met de veegmachine
  • legen van afvalbakken
  • onderhoud riool
  • dierverzorging kinderboerderij en Plantage
  • het nodige groenonderhoud.
  • oplossen van calamiteiten en storingen.

De verminderde inzet kan betekenen dat een reactie op meldingen, vragen en klachten iets langer op zich laten wachten. Hiervoor vragen wij uw begrip. 

Gemeenteraad

De gemeenteraad vergadert online. Dat geldt voor alle vergaderingen. Hieruit komen ook informatienotities over coronamaatregelen.

Weekmarkt

De weekmarkt staat er in aangepaste vorm. U kunt er alleen etenswaren krijgen. Of er terecht voor bloemen. Wij vragen u daarnaast om als u etenswaren koopt, dit niet op de markt zelf te consumeren. Hiermee willen wij voorkomen dat er veel mensen bij een kraam gaan staan.

Kinderboerderij De Heuvel

De kinderboerderij is voor het publiek gedurende de lockdown dicht. Bekijk voor de meest actuele informatie de Facebook-pagina